Bedrer trafikksikkerheten på Finnskogvegen i Grue

Utbedringen av fylkesveg 1869 mellom Røgden bruk og Svennisilta er i gang, og siste lag med asfalt blir lagt i 2024.

Utbedringen av Finnskogvegen er godt i gang og blir ferdig i 2024. - Klikk for stort bildeUtbedringen av Finnskogvegen er godt i gang og blir ferdig i 2024. Steinar Johansen, Innlandet fylkeskommune Det er for tiden mye aktivitet på Finnskogvegen fra krysset med fylkesveg 201 Røgdestranda til Svennisilta. På denne strekningen skal Innlandet fylkeskommune i løpet av høsten:

• Masseutskifte en stor del av vegen.
  • Skifte stikkrenner.
  • Gjennomføre grøfting av sidearealene.

Siste lag med asfalt på strekningen som utbedres blir lagt i løpet av sommerhalvåret 2024.

Redusert fremkommelighet i anleggsfasen

I anleggsfasen er det redusert fremkommelighet på strekningen hvor det pågår arbeider. Fylkeskommunen oppfordrer trafikantene av hensyn til egen og andres sikkerhet til å følge henvisningene.

Bedrer fremkommeligheten og trafikksikkerheten

Finnskogvegen er en viktig veg for skogbilnæringen i Grue og en viktig atkomstveg til hyttene på Grue og Åsnes Finnskog.

Før utbedringen startet var Finnskogvegen på strekningen mellom Røgden bruk og Svennisilta av svært dårlig forfatning. Utbedringen vil derfor bedre trafikksikkerheten og fremkommeligheten betraktelig.