Skoledebatt med stort engasjement

Mange av politikerne engasjerte seg da saken om ny skole- og tilbudsstruktur ble behandlet i hovedutvalg for utdanning.

Flertallspartiene enige i skolesaken

Ap, Høyre og MDG er enige om ny skole- og tilbudsstruktur i Innlandet. De vil legge ned to skoler og fire skolesteder.

Vil legge ned Skarnes og Dokka videregående skoler

Fylkeskommunedirektøren foreslår også å legge ned fire skolesteder i sin innstilling til ny skole- og tilbudsstruktur.

Høring med stort engasjement

Noen utvalgte parter var invitert til en muntlig høring om framtidig skole- og tilbudsstruktur mandag.

Ny skole- og tilbudsstruktur på høring

Fylkesutvalget sender forslag om ny skole- og tilbudsstruktur og alternative opplæringsmodeller på høring.

Foreslår flere alternativer til ny skolestruktur

Et av forslagene er å legge ned Jønsberg videregående skole i stedet for skolested Sønsterud.

God debatt om ny skole- og tilbudsstruktur

Mandag kveld var hovedutvalg for utdanning samlet for å diskutere framtidig skole- og tilbudsstruktur.

Flere skoler kan bli lagt ned

Fylkeskommunedirektør Tron Bamruds forslag til ny skole- og tilbudsstruktur i Innlandet er klart.

Vil jobbe sammen med fylkeskommunen

Hovedutvalg for utdanning ble onsdag orientert om arbeidslivets behov i framtida av sjefene i LO og NHO.

Deler skolene inn i to kategorier

Hovedutvalg for utdanning vedtok tirsdag kriterier som grunnlag for arbeidet med framtidig skole- og tilbudsstruktur.

Hvordan finne den gode skolestrukturen?

Nå har politikerne begynt å se på prosessen for å få ny skole- og tilbudsstruktur for videregående opplæring i Innlandet.

Flere hundre ville si sin mening

Interessen for å delta på medvirkningskonferanser om skolestruktur og Innlandsstrategien har vært stor.

Gjør døren høy, gjør porten vid

Diskusjonene var mange, og svarene få – akkurat slik det skal være på en medvirkningskonferanse om Innlandet.

Framtidig skole- og tilbudsstruktur i Innlandet

I arbeidet med å se på framtidig skole- og tilbudsstruktur, skal man blant annet også se på ulike opplæringsmodeller.

Vil se på skolestrukturen i Innlandet

Flertallet i fylkestinget vedtok onsdag 19.oktober 2022 å utrede skolestrukturen i Innlandet blant annet basert på fremtidige elevtall.