Mer penger til borteboere

Pengene skal gå til både sosiale fellestiltak og som stipend til elevene.

Klær med gruppenavn blir forbudt på skolene

Etter en lang debatt falt flertallet i fylkestinget ned på å forby klær med gruppetilhørighet på videregående skoler.

Aasa Gjestvang blir ny kompetanse- og tannhelsesjef

Gjestvang begynner hos Innlandet fylkeskommune 1. september.

Klage på karakter

Du har rett til å klage på eksamen og karakterer. Fristen for å klage er 10 dager.

Vil forby klær med gruppenavn på skolen

Formålet er å motvirke ekskludering av elever i videregående skole.

Jobber sammen mot doping

Antidoping Norge og Innlandet fylkeskommune har inngått en ny avtale om å jobbe sammen mot doping.

Inviterer ungdom til møte om skole- og tilbudsstruktur

Ungdomsråd, elevråd og Elevorganisasjonen er invitert til et informasjonsmøte om ny skole- og tilbudsstruktur.

Sommerskole

Innlandet fylkeskommune arrangerer gratis sommerskole på Lillehammer 24. juni–5. juli 2024. I matematikk er det høstskole.

Ny skole- og tilbudsstruktur på høring

Fylkesutvalget sender forslag om ny skole- og tilbudsstruktur og alternative opplæringsmodeller på høring.

Foreslår flere alternativer til ny skolestruktur

Et av forslagene er å legge ned Jønsberg videregående skole i stedet for skolested Sønsterud.