Vedtok tilbudsstrukturen for neste skoleår

Det er 16 tilbud som blir ikke satt i gang skoleåret 2024/2025. Ingen tilbud settes i gang på Dombås.

Flere skoler kan bli lagt ned

Fylkeskommunedirektør Tron Bamruds forslag til ny skole- og tilbudsstruktur i Innlandet er klart.

Unge entreprenører imponerte på fylkesmesterskap

260 elever fra Innlandets videregående skoler var samlet på Gjøvik for årets fylkesmesterskap i ungdomsbedrift.

Flertallet søker seg fortsatt til yrkesfag

11 910 ungdommer har søkt videregående skole. 58 prosent har valgt yrkesfag på Vg1.

Deler skolene inn i to kategorier

Hovedutvalg for utdanning vedtok tirsdag kriterier som grunnlag for arbeidet med framtidig skole- og tilbudsstruktur.

Fagskoletilbud i Sør-Østerdal

Gavemidler fra Sparebankstiftelsen Hedmark og Sør-Østerdal IPR gjør det mulig med oppstart av unikt fagskoleprosjekt.

Hvordan finne den gode skolestrukturen?

Nå har politikerne begynt å se på prosessen for å få ny skole- og tilbudsstruktur for videregående opplæring i Innlandet.

Kronprinsen hedret Storhamar videregående skole

Hans Kongelige Høyhet Kronprins Haakon overrakte torsdag Dronning Sonjas skolepris til Storhamar videregående skole i Hamar.

Jobber for en god avgangsfeiring for alle

Fylkesopplæringssjefene i Norge vil utvikle en nasjonal handlingsplan som skal bidra til en mer inkluderende russetid.

81,2 prosent fullførte

For første gang er det flere elever som har fullført videregående opplæring i Innlandet enn gjennomsnittet for landet.