Femundløpet får 500 000 kroner

Tilskuddet skal gå til TV- og medieproduksjonen av Femundløpet 2023.

Målgang i Røros i 2020. - Klikk for stort bildeMålgang i Røros i 2020. Femundløpet Det vedtok et enstemmig fylkesutvalg tirsdag.

Verdens største

Femundløpet er verdens største langdistanse hundesledeløp målt i antall deltakere. Årlig er det med 160 – 170 hundespann fra om lag 15 nasjoner.

Løpet går gjennom sju kommuner, seks av disse er i Innlandet. I 2023 arrangeres løpet fra 2. – 6. februar.

- Viktig for regionen

Femundløpet samarbeider med en rekke skoler og frivillige organisasjoner, og rundt 700 frivillige bidrar til gjennomføringen av løpet.

- Femundløpet er et viktig arrangement i Fjellregionen som helhet. Arrangementet tiltrekker seg en betydelig mengde tilreisende og skaper store positive ringvirkninger for lokalt reise- og næringsliv. Løpet har en solid posisjon som idrettsarrangement, både nasjonalt og internasjonalt, skriver fylkeskommunedirektør Tron Bamrud i sin vurdering.

Les sakspapirene PS 111/2022