Nyheter forsiden

Snakket for Innlandet på viktig transportmøte

Samferdselsdepartementet har møtt alle fylkene for å få innspill til arbeidet med Nasjonal transportplan.

Første støyskjerm av sitt slag i Innlandet

Nylig ble en ny støyskjerm laget av cirka 10 tonn resirkulert plast satt opp langs Furnesvegen ved Vienkrysset i Hamar.

Bibliotekene har fått prosjektmidler til aktiv formidling

Nasjonalbiblioteket tildeler 856 000 kroner til aktiv formidling ved 12 folkebibliotek i Innlandet.

Vurderer tiltak på Flisa bru

Fylkeskommunen, Vegdirektoratet og brueksperter har hatt befaring for å se om brua kan forsterkes og gjenåpnes.

Midlertidig bru på Tretten ferdig planlagt

Nå er løsningen for brufundamentene ferdig planlagt. Et nytt, stort fundament i elva på østsida skal støpes i betong.

Bondelia husmorskole tatt opp i Norges dokumentarv

Dagbøkene fra husmorskolen på Gjøvik havner dermed i samme selskap som Grunnloven og det norske flagget.

40 kilometer hukommelse

Fylkesarkivet har nå utvidet med fire nye magasiner og er nå landets største fylkesarkiv.

Støtte til Skibladner og skogmuseet

Skibladner får ekstraordinær støtte og Norsk skogmuseum får tilskudd til utstillingen Ferskvann.

Miljøvennlig utbedring av fylkesveg 21 i Eidskog

Fylkesveg 21 sørover fra Vestmarka er gjort mer trafikksikker ved at alle masser er gjenbrukt i nærområdet.

NAV og fylkeskommunen lanserer ny opplæringsmodell

Ut av ledighet og utenforskap, inn i jobb og opplæring til fag- eller svennebrev.