Webinar om Innlandstrategien

Rundt 30 personer deltok på høringswebinaret om Innlandsstrategien torsdag.

Mange ansikter satt inn i kartformen til Innlandet - Klikk for stort bilde

Deltakerne, som blant annet var fra kommunene i Innlandet, var invitert inn spesielt, men opptaket av møtet er tilgjengelig for alle interesserte.

Hvis du gjerne skulle vært med, men ikke hadde anledning, kan du se webinaret i sin helhet nederst på siden.

Hva er Innlandsstrategien?

Innlandsstrategien er Innlandets regionale planstrategi, og den er lovpålagt etter plan- og bygningsloven.

I strategien redegjør vi for regionale utviklingstrekk og utfordringer, vurderer utviklingsmuligheter og tar stilling til langsiktige utviklingsmål. Dessuten vil vi gjennom strategien stimulere til politisk debatt om hva vi bør prioritere for å bidra til utvikling i regionen.

Innlandsstrategien skal også være med på å synliggjøre fylkets behov ovenfor sentrale myndigheter.
Innlandsstrategien er på høring med frist 15. august.

Gå til høringssiden

Innlandsstrategien skal vedtas av fylkestinget i oktober.

Se webinaret i opptak