Spesiell innsats for trafikksikkerhet?

Vet du om en kommune, enkeltperson, skole, lag eller forening som har lagt ned en spesiell innsats for trafikksikkerheten i Innlandet?

Trafikksikkerhetsprisen 2022 gikk til mekkeklubben "Garasjin" i Valdres. - Klikk for stort bildeTrafikksikkerhetsprisen 2022 gikk til mekkeklubben "Garasjin" i Valdres. Marit Nyhuus, Innlandet fylkeskommune

Kandidaten er i så fall aktuell til å motta trafikksikkerhetsprisen for 2023 som deles ut av Innlandet fylkes trafikksikkerhetsutvalg (FTU).

Forebyggende eller holdningsskapende trafikksikkerhetsarbeid

Trafikksikkerhetsprisen deles ut for en innsats innen forebyggende eller holdningsskapende trafikksikkerhetsarbeid, og prisen skal stimulere til engasjement blant dem som i utgangspunktet ikke har trafikksikkerhet som hovedoppgave. Den kan også deles ut til personer som jobber med trafikksikkerhet når innsatsen er større enn det som normalt kan forventes.

Foreslå kandidater

FTU ønsker forslag på kandidater som har gjennomført tiltak over lenger tid, eller som er planlagt og gjennomført i løpet av 2023. Du kan sende begrunnede forslag til kandidater på e-post post@innlandetfylke.no innen 15. januar 2024.

Statuetter

Følgende statuetter er bestemt for prisen:

1. Innlandet fylkes trafikksikkerhetspris er en påskjønnelse til enkeltpersoner, kommuner, skoler, lag eller foreninger som gjør en spesiell innsats for trafikksikkerheten i fylket.
  2. Prisen deles ut av FTU.
  3. Prisen deles ut for forebyggende/holdningsskapende trafikksikkerhetsarbeid.
  4. Prisen deles ut for innsats over lengre tid, eller for tiltak som er gjennomført siste år.
  5. Prisen skal stimulere til engasjement blant dem som i utgangspunktet ikke har trafikksikkerhet som hovedoppgave. Den skal kun gis for frivillig, ulønnet arbeid og ikke til noen som har kommersielle interesser i dette arbeidet.
  6. Prisen kan deles ut til aktører som jobber med trafikksikkerhet når innsatsen er større enn det som normalt kan forventes.
  7. Prisen er på 25 000 kroner og deles som regel ut hvert år.