Høgskolesenteret i Kongsvinger får Innlandsprisen 2022

Ung INNspirator går til Andrea L. Indahl og Mathias Westbakken i Start LHMR, mens Carl-Henrik Wahl får Innovasjonsprisen.

Vinnere av Ung INNspirator 2022 Andrea Lauritzen Indahl og Mathias Westbakken i Start LHMR, vinner av Innlandsprisen 2022 Høgskolesenteret i Innlandet ved daglig leder Vegard Herlyng og styreleder Frank Larsen, vinner av Innovasjonsprisen 2022 Carl-Henrik Wahl og fylkesordfører Even Aleksander Hagen. - Klikk for stort bildeFra venstre: Vinnere av Ung INNspirator 2022 Andrea Lauritzen Indahl og Mathias Westbakken i Start LHMR, vinner av Innlandsprisen 2022 Høgskolesenteret i Innlandet ved daglig leder Vegard Herlyng og styreleder Frank Larsen, vinner av Innovasjonsprisen 2022 Carl-Henrik Wahl og fylkesordfører Even Aleksander Hagen. Frøydis haug Tre gjeve priser ble delt ut av fylkesordfører Even Aleksander Hagen i forbindelse med konferansen Agenda Innlandet på Gjøvik onsdag.

Innlandsprisen 2022

Høgskolesenteret i Kongsvinger får Innlandsprisen for 2022. Juryen skriver i sin begrunnelse at prisvinneren først og fremst er en utviklende kraft i sin region, men også i hele Innlandet.

Høgskolesenteret bidrar med kunnskapsbygging gjennom sitt daglige virke, men også utviklingsarbeid på flere fronter. De kommer med konkrete utviklingstiltak i tett samarbeid med næringsliv, utdanningsinstitusjoner, kommuner og fylkeskommunen.

- Imponerende arbeid

- Årets Innlandspris må ses som en anerkjennelse av et imponerende arbeid over tid, der mange offentlige og private aktører gjennom samarbeid har bidratt til å løfte Kongsvingerregionen til et område andre nå ser til for læring og inspirasjon, sa Even Aleksander Hagen.
Det var daglig leder Vegard Herlyng og styreleder Frank Larsen som tok imot prisen på vegne av høgskolesenteret.

Les juryens begrunnelse (PDF, 47 kB)

Ung INNspirator 2022

Start LHMR ved Andrea Lauritzen Indahl og Mathias Westbakken får Ung INNspirator 2022.

Prisvinnerne kommer fra det samme studentmiljøet på Lillehammer og har jobbet tett sammen for å skape aktivitet og gjøre studentmiljøet bedre.

Andrea Lauritzen Indahl er leder i både Lillehammer studentsamfunn og Start LHMR. Av juryen beskrives hun som en handlekraftig person som gjør ufattelig mye for andre.

Bidrar til aktivitet og utvikling

Mathias Westbakken er ansvarlig for næringslivsgruppa i Start LHMR. Han er genuint interessert i innovasjon og entreprenørskap og er med på å skape arenaer for andre studenter som er interessert i det samme, skriver juryen i begrunnelsen.

Her har vi to talenter som bidrar til aktivitet og utvikling, særlig i studentmiljøet de er en del av, og som Innlandet forhåpentligvis kan nyte godt av i mange år framover, sa fylkesordføreren.

Les juryens begrunnelse (PDF, 89 kB)

Innovasjonsprisen 2022

Daglig leder og selvutnevnt skogvokter i The Woods, Carl-Henrik Wahl får Innovasjonsprisen 2022.

Han viser at det med dagens teknologi er mulig å satse internasjonalt, også fra en liten kommune som Åmot, skriver juryen i sin begrunnelse

Melodi Grand Prix

The Woods er tilknyttet en rekke låtskrivere, produsenter, plateselskap og forlag. I 2022 oppnådde selskapet sitt foreløpige største karrieremessige høydepunkt med den mystiske gruppa Subwolfer, som vant Melodi Grand Prix og fikk mye internasjonal oppmerksomhet gjennom deltakelsen i den internasjonale finalen.

Juryen har også lagt vekt på at prisvinneren gjennom å undervise ved høgskolen på Rena, er med på å gi noe tilbake til hjemplassen og studiestedet han på mange måter er et produkt av, sa Hagen.

Les juryens begrunnelse (PDF, 46 kB)