Hjørdis Bjølseth blir ny rektor på Storhamar

Hjørdis Bjølseth har takket ja til stillingen som rektor på Storhamar vgs. Hun tar over etter Hildegard Johannesen.

Bilde av dame som sitter ved et skrivebord - Klikk for stort bildeHjørdis Bjølseth, ny rektor ved Storhamar videregående skole Elverum kommune Hjørdis Bjølseth kommer fra stillingen som skolesjef I Elverum kommune. Hun har tidligere jobbet som rektor i grunnskolen, både i barne- og ungdomsskoler.

Storhamar videregående skole har ca 450 elever og 130 lærere. Skolen har utdanningstilbud innen helse- og oppvekst, restaurant- og matfag, idrettsfag, og studiespesialisering. I tillegg har skolen ansvar for fengsels- og institusjonsundervisning.

Opptatt av trivsel og læring

Bjølseth er utdannet  adjunkt fra Høyskolen i Oslo, (nå OsloMet)  og har i tillegg studert både ledelse og skoleledelse på Høyskolen i Innlandet og BI.

Jeg er opptatt av elevers læring og trivsel, noe jeg vil ha mye fokus på. Jeg gleder meg til å bli en del av profesjonsfellesskapet ved skolen, hvor vi sammen kan arbeide med elevers læring og utvikling.

Stangesokningen som er bosatt på Elverum, gleder seg til å ta fatt på jobben på Hamar.

- Jeg ser frem til å starte som rektor på Storhamar videregående skole. Jeg har inntrykk av at dette er en veldrevet skole, med god resultater og et godt skolemiljø.

En motivert rektor

Kompetanse- og tannhelsesjef Tore Gregersen, trekker fram Bjølseths lange og brede ledererfaring som noe av det som vil gjøre henne til en god rektor for Storhamar videregående skole.

-  Hjørdis Bjølseth er veldig motivert for å starte opp som rektor i den videregående skolen, hun er en tydelig leder med langsiktig perspektiv. Hun er genuint opptatt av elevene og deres utvikling. Det å utvikle laget rundt eleven er i så måte viktig og gjennom det ha et sterkt fokus på medarbeidernes rolle og handlingsrom, sier Gregersen.

Hjørdis Bjølseth tiltrer etter avtale.