Fra 1. september drifter Total Uteservice AS fylkesveger

Total Uteservice AS skal i inntil syv år drifte 1586 kilometer fylkesveg i tre geografiske områder i Innlandet.

Total Uteservice AS har vunnet tre driftskontrakter av fylkesveger i Innlandet. Brøyting er en av de sentrale oppgavene til en driftsentreprenør - Klikk for stort bildeTotal Uteservice AS har vunnet tre driftskontrakter av fylkesveger i Innlandet. Brøyting er en av de sentrale oppgavene til en driftsentreprenør Steinar Svensbakken, Innlandet fylkeskommune

Dette kommer som følge av at Total Uteservice AS vant anbudskonkurransene om å drifte fylkesvegene i Gjøvik-regionen, Sør-Østerdalen og Trysil, Engerdal og Rendalen.

Oppdragene verdt 705 442 006 kroner

De tre kontraktene Total Uteservice AS har en verdi på 705 442 006 kroner.

- Verdien gjelder for hele kontraktsperioden på fem til seks år for de tre kontraktene, forteller Arne Fredheim som er seksjonssjef for veg i Innlandet fylkeskommune.

Kontraktsperioden og verdien er fordelt slik:

• I Elverum, Åmot, Stor-Elvdal og deler av Løten og Våler skal entreprenøren drifte og vedlikeholde 487 kilometer veg. Denne kontrakten er på seks år fra 1. september med en mulighet til å forlenge kontrakten med et år . Kontrakten har en verdi på 236 528 545 kroner.
  • I Rendalen, Engerdal og Trysil skal Total Uteservice AS drifte og vedlikeholde 559 kilometer fylkesveg. Denne kontrakten er på fem år fra 1. september med en mulighet til å forlenge med et år. Kontraktsverdien er på 189 406 570 kroner.
  • I Gjøvik, Østre Toten og Vestre Toten skal Total Uteservice AS drifte 540 kilometer fylkesveg i seks år fra 1. september. Det er en mulighet til å forlenge med et år også i dette området. Denne kontrakten har en kontraktsverdi på 279 506 891 kroner.

Viktig for trafikksikkerheten og fremkommeligheten

Det er varierte oppgaver som driftsentreprenøren skal gjøre for Innlandet fylkeskommune. Blant de sentrale oppgavene er brøyting og strøing om vinteren, rengjøring av vegene om våren, kantslått om sommeren og registrering og utbedring av feil og mangler hele året.

- Disse oppgavene er viktig for å sikre god fremkommelighet og trafikksikkerhet på fylkesvegene, sier Iselin Vistekleiven som er leder av hovedutvalg for samferdsel i Innlandet fylkeskommune.

Melde fra om forhold på fylkesvegene?

Selv om entreprenørene jevnlig skal befare fylkesvegene, mottar vi gjerne tips om forhold ved vegene som vi bør kjenne til. Du kan melde fra om forhold til fylkesvegene til Vegtrafikksentralen på telefon 175.
Telefon 175

Du kan også ringe entreprenørenes publikumstelefon om du har spørsmål om driftingen av fylkesvegene slik som brøyting, strøing, værrengjøring og kantklipp.

I Gjøvik-regionen har Total Uteservice AS sin publikumstelefon dette nummeret:
955 28 159.

I Sør-Østerdalen har Total Uteservice AS sin publikumstelefon dette nummeret:
966 25 067.

I Rendalen, Engerdal og Trysil har Total Uteservice as sin publikumstelefon dette nummeret:
966 25 057.

Se publikumsnummeret til driftsentreprenøren i ditt nærmiljø.