Veiledning i praksis på Fagskolen

Fagskolen Innlandet har tilbud som kan passe for ansatte i lærebedrifter, blant annet deltidsstudiet Veiledning i praksis.

Jobber du med veiledning eller har et ønske om å begynne med det? Her får du kompetanse som er viktig og nyttig for bedrifter/opplæringskontor med ansvar for opplæring av lærlinger.

Studiet er utviklet i et samarbeid mellom Fagskolen Innlandet, fag- og yrkesopplæringen i Innlandet fylkeskommune, opplæringskontor og privat sektor.

Deltidsstudium i ett år

Studiet er organisert som deltidsstudium med over to semestre. Studiet er nettbasert med fysiske samlinger på Fagskolen Innlandet på Gjøvik over ett år.

I høstsemesteret er det tre tredagers samlinger. I vårsemesteret er det også tre tredagerssamlinger + eksamen.

Aktiv deltakelse og egentrening er en forutsetning for å kunne gjennomføre de ulike arbeidskravene i studiet. Mellom samlingene er det nettbaserte aktiviteter og studier både på egen hånd og i gruppe.

Teori og praktisk øving

Studiet gir innsikt i ulike teoretiske retninger for veiledning. Det er også en praktisk rettet utdanning hvor man øver mye på selve veiledningen, både individuelt og i grupper.

Studiet Veiledning i praksis

Les mer om studiet Veiledning i praksis