På bildet fra venstre: Elisabeth Gjems, Innlandet Bondelag, Svein Løken, Oppland Bonde- og Småbrukarlag, Marita Aanekre, Hanen Innlandet, Henning Holmbakken, Matfylket Innlandet, Mari Arnøygard Wedum, Visit Jotunheimen, Sigurd Avdem, Gudbrandsdalsmat, Arne-Jørgen Skurdal, Visit Øst-Norge, Erik Lagethon, Innlandet fylkeskommune, Haavard Elstrand, Statsforvalteren i Innlandet.
Henning Holmbakken, Matfylket Innlandet/Lillehammer-regionen Vekst
Bak etableringen står Visit Øst-Norge, Visit Jotunheimen, Visit Røros og Østerdalen, Destinasjon Trysil, Hanen Innlandet, Innlandet Bondelag, Oppland Bonde- og Småbrukarlag, Hedmark Bonde- og Småbrukarlag, Gudbrandsdalsmat og Rørosmat.
Fylkeskommunen har bidratt
Fra fylkeskommunens side har vi bidratt både økonomisk og med ressurser sammen med Statsforvalteren Innlandet. Mat og drikke fra Innlandet SA vil være en viktig samarbeidspartner i videre utvikling og profilering av Matfylket Innlandet.
Attraktiv region
- Vi er stolte av å kunne lansere en satsning som ikke bare styrker Innlandets posisjon som en ledende region innen norsk matproduksjon, men også fremmer regionen som et attraktivt reisemål. Vi skal bidra til at Innlandet blir kjent for sin autentisitet, kvalitet og bærekraft, sier Henning Holmbakken prosjektleder og pådriver for satsingen.