Hvordan skal reiselivet være i framtida?

Vi vil gjerne ha ditt innspill i arbeidet med den nye reiselivsstrategien for Innlandet.

Flere barn i sykkelløype på bane - Klikk for stort bildeTrysil er en av mange reiselivsdestinasjoner i Innlandet. Marit Thobiassen Strande

Innlandet fylkeskommune skal utarbeide en reiselivsstrategi for hele fylket. I den forbindelsen ønsker vi innspill for å gjøre dette til en satsing for Innlandet som alle kan være enige om.

Vi vil spesielt ha innspill fra bedrifter, næringshager, kommuner og andre som jobber direkte eller indirekte med reiseliv i fylket.

Innspillmøter

I juni arrangerer vi fire regionale innspillmøter.

Alle har påmeldingsfrist 28. mai:

• 4. juni: Valdres-regionen
  • 5. juni: Gjøvik-regionen (med Ringsaker)
  • 6. juni: Røros og Østerdalen
  • 11. juni: Trysil og Engerdal

Flere møter i september

Innspillmøter i de andre regionene blir i september, men her er ikke detaljene klare ennå:

• 2. september: Hamar-regionen
  • 3. september: Sør- og Midt-Gudbrandsdalen
  • 4. september: Nord-Gudbrandsdalen
  • 10. september: Kongsvinger-regionen

Dersom datoen for din region ikke passer, kan du melde deg på møte i en annen region.

Hvis du ikke har anledning til å delta på noen av disse møtene, men likevel har lyst til å gi innspill, så kan du sende det på e-post:

Send innspill

Høring på nyåret

Planen skal også sendes på høring. Et høringsutkast skal være ferdig på nyåret 2025 og den endelige strategien skal vedtas i fylkesting før sommeren 2025.