Turboprisen 2023 til Elverum og Gjøvik/Toten

Prisen går til kommuner eller regioner som har gjort en ekstra innsats med UKM.

260 ungdommer i et samlet UKM

Flere av ungdommene skal representere Innlandet under festivalen i Trondheim 23.–27. juni 2023.

Gir penger til operafestival

Innstillingen fra fylkeskommunedirektøren var nei, men politikerne valgte likevel å gi penger til Operafest Røykenviken.

Felles UKM i Innlandet for første gang

I helgen braker det løs med 270 ungdommer på kulturfestival!

Ambisjon om 11 millioner kroner til Musikk i Innlandet

Fylkesutvalget ønsker å sikre Musikk i Innlandet økonomisk forutsigbarhet.

Penger til ski og ballett

Fylkesutvalget gir penger til Raw Air, ski-NM på Tolga og en internasjonal ballettkonkurranse.

Pengar til kultur og idrett

Hovedutvalg for kultur vedtok onsdag å gje pengar til mellom anna kunstnarresidensar og kulturaktivitet for barn og ungdom.

Læhkoe saemiej åålmegebiejjine! Samefolkets dag!

Samenes nasjonaldag 6. februar ble blant annet markert med filmvisninger, festmiddag og gudstjeneste i Hamar Domkirke.

Nummer 8000 med UngINN-kulturkort

Jenny Smeby fra Gaupen ble overrasket da fylkesordføreren brått dukket opp i klasserommmet.

Hva er det beste med å være ung i Innlandet?

Det var spesielt fem ord som gikk igjen blant de 774 ungdommene som sendte inn bidrag.