2 millioner fordelt på 18 arrangementer

Hovedutvalget for kultur bevilget onsdag rundt 2 millioner til ulike idrettsarrangementer i Innlandet.

Vil arrangere FIS Games

Norges Skiforbund vil at de nye vinterlekene skal arrangeres i Innlandet i 2028. Dette støtter flertallet i fylkesutvalget.

1,8 millioner kroner til idrettsarrangementer

Hovedutvalg for kultur har fordelt 1,8 millioner kroner til 19 idrettsarrangementer i Innlandet.

Støtter World Cup på Lillehammer

Bamrud anbefalte avslag, men politikerne fant likevel penger til World Cup i hopp og kombinert.

Vil styrke ung arrangørkompetanse

Innlandet fylkeskommune og Lillehammer Olympic Legacy Sport Center har nylig inngått en samarbeidsavtale.

Flerbrukshall, sykkelløype og dagsturhytter får spillemidler

Politikerne har vedtatt hvordan spillemidler til anlegg og fysisk aktivitet skal prioriteres i Innlandet for 2023.

50 får tilskudd til friluftsaktivitet

Stolpejakt er en av aktivitetene flere søkere har fått tilskudd til.

Penger til ski og ballett

Fylkesutvalget gir penger til Raw Air, ski-NM på Tolga og en internasjonal ballettkonkurranse.

Pengar til kultur og idrett

Hovedutvalg for kultur vedtok onsdag å gje pengar til mellom anna kunstnarresidensar og kulturaktivitet for barn og ungdom.

Dagsturhytta på Otta er åpna

Sel kommune er først ut i rekka av dagsturhytter i Innlandet.