Økt aktivitet på folkebibliotekene

Folkebibliotekene i Innlandet har stor økning i antall arrangementer, stadig flere besøk og stigende utlånstall.

Nyhetsbrev nr. 1/2024

Sommerferien nærmer seg, og fylkesbibliotekets møter og arrangementer for høsten er stort sett klare.

Hvem skal få fylkeskulturprisen?

Bli med og bestem hvem som skal få fylkeskulturprisen, og send inn ditt forslag innen 1. september 2024.

Kurt Ole Linn blir ny kultursjef

Linn tiltrer stillingen i Innlandet fylkeskommune 1. august.

Innlandet i front

Fylkesbiblioteket sitt bokprosjekt Boklek er brukt som eksempel i regjeringa sin leselyststrategi.

Erfaringssamling om digital inkludering

Denne uken ble det gjennomført en samling på Lillestrøm som satte søkelys på digitalt utenforskap.

Leselyst med Sommerles

1. juni går startskuddet for årets store leseaksjon for barn i Innlandet.

Hva gjør Kulturavdelingen i fylkeskommunen?

Kulturavdelingen i fylkeskommunen har som mål at Innlandet skal være best på kultur. Se filmen om alt vi jobber med.

Vinneren av Bokbussens skrivekonkurranse er kåret

Vi gratulerer Eline Stene Johansen på 6. trinn ved Trintom skole på Gran.

Bibliotekdebatten under Norsk Litteraturfestival 2024

Innlandet fylkesbibliotek inviterer til debatt onsdag 29. mai, i samarbeid med Norsk Bibliotekforening.