Gir penger til TV-aksjonen

Innlandet fylkeskommune gir 260 000 kroner til årets TV-aksjon.

Jente sitter på gulvet og med skrivebok og blyant - Klikk for stort bilde Paul Wu/Redd Barna Det bestemte et enstemmig fylkesutvalg tirsdag.

Redd Barna får pengene

Pengene som samles inn gjennom TV-aksjonen i år, skal gå til Redd Barna. Pengene skal fordeles mellom prosjekter i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, Den demokratiske republikken Kongo og Norge.

Disse prosjektene handler blant annet om å gi barn mulighet til å gå på skolen, gjenforene barn med familien sin og sørge for at barn som har flyktet til Norge får en aktiv fritid.

Hjelpe 100 000 barn

Redd Barna håper å kunne hjelpe over 100 000 barn med disse pengene.

TV-aksjonen har vært gjennomført hvert år siden 1974 og er blitt en tradisjon i Norge. Aksjonen er verdens største innsamlingsaksjon målt i innsamlede midler per hode og antall frivillige.

Innlandet fylkeskommune har gitt penger til TV-aksjonen hvert år.

Les sakspapirene PS 119/2023