Skolesaken på nett-tv

Ny skole- og tilbudsstruktur skaper engasjement i hele fylket. Møtene i hovedutvalget kan du følge på vår nett-tv.

Normalt er det bare møtene til fylkesutvalget og fylkestinget som strømmes på fylkeskommunens nett-tv. I forbindelse med saken om ny skole- og tilbudsstruktur vil også møtene til hovedutvalg for utdanning bli sendt direkte.

Ønsker åpen prosess

Joakim Ekseth - Klikk for stort bilde Kine Kruge Foto / Innlandet fylkeskommune

Første gang blir hovedutvalgets møte torsdag 25. april, hvor utvalget skal behandle saken som fylkesutvalget skal sende ut på offentlig høring i neste uke. Saken vil være på høring fram til 31. august. Endelig behandling av ny skole- og tilbudsstruktur skjer i fylkestinget i oktober.

-   Vi vet det er stor interesse for denne saken i hele fylket. Vi ønsker å ha en så åpen prosess som mulig, og på denne måten gir vi alle muligheten til å følge politikernes behandling av saken, sier Joakim Ekseth, leder av hovedutvalg for utdanning.

Fylkeskommunens nett-tv

Spørsmål om høringssaken

Fram til behandlingen i hovedutvalget torsdag, kan politikerne stille spørsmål knyttet til høringssaken om framtidig skole- og tilbudsstruktur. Fristen for spørsmål er tirsdag 23. april klokka 13.00.

Administrasjonen vil svare opp spørsmålene fortløpende – og både spørsmål og svar vil bli lagt ut på hjemmesiden vår.