Velkommen til LoggINN-ungdomskonferansen!

LoggINN arrangeres på Gjøvik 22.–23. november 2023. Konferansen er gratis for ungdom mellom 15 og 21 år.

Fargerikt illustrasjonsbilde for ungdomsaktiviteter - Klikk for stort bilde

LoggINN-ungdomskonferanse 2023

• Dato: onsdag 22. og torsdag 23. november 2023
  • Sted: Quality Hotel Strand Gjøvik
  • Målgruppe: Ungdom 15–21 år og voksne som jobber med ungdom i Innlandet

Påmeldingsfrist 1. oktober

NB! De videregående skolene er informert om konferansen og det er bedt om at det gis godkjent fravær ved deltakelse. Det er imidlertid opp til hver enkelt skole og kontaktlærer å avgjøre fraværsspørsmålet. Trenger du skriftlig bekreftelse på deltakelse kan vi sende dette.

Gå til gratis påmelding for ungdom 15–21 år

Gå til påmelding for voksne som jobber med ungdom

Årets tema: stå støtt

“Stå støtt» er årets hovedtema på ungdomskonferansen. Hva betyr egentlig det? Hvordan er vi tro mot oss selv? Hvordan kan vi føle trygghet inni oss og møte livets utfordringer?

Årets konferanse kan nok ikke gi svar på alt dette, men kan hjelpe til med noen verktøy på veien videre i livet. Vi ønsker velkommen til årets konferanse med sterke personlige historier, kunnskap og inspirasjon fra dyktige foredragsholdere!

Onsdag 22. november

• Kl. 13.00 Innsjekk, registering og enkel servering
  • Kl. 14.00 Velkommen ved konferansier Pernille Hunnes og Erle Bakken
  • Kl. 14.15 Kunstnerisk innslag ved Afrodite fra UKM (Ung Kultur Møtes)
  • Kl. 14.30 Øystein Pettersen “Helt deg!”
  • Kl. 15.20 Marianne Mittet Solbraa fra Trygg Trafikk Innlandet med gjest “Bak ulykkestallene skjuler det seg mennesker som har en historie...en verdi”
  • Kl. 15.45 Kort beinstrekk
  • Kl. 16.00 Vidar Hansen “Kroppsspråk – skjulte muligheter”
  • Kl. 17.00 Pause m/enkel servering
  • Kl. 17.30 Sandra Lyng «4 steg til indre styrke»
  • Kl. 18.30 Programslutt
  • Kl. 20.00 Middag
  • Kl.21.00 Sosialt opplegg ved UFT (Ungdommens fylkesting) for de som vil 😊

Torsdag 23. november

• Kl. 08.00 Frokost og utsjekk
  • Kl. 09.00 Velkommen til dag 2
  • Kl. 09.05 Sofasamtale m/Johanne Refseth (Psykolog med sovepose) "Naturen som lykkepille". Samtalen ledes av Ida Johanna Aaraas.
  • Kl. 09.50 Stig Morten Seierstad "Kjære unge meg" – en historie om vold, rus og kriminalitet og veien ut
  • Kl. 10.35 Kort beinstrekk
  • Kl. 10.55 Hilde Østby “Hvorfor dagdrømmerne skal redde verden”
  • Kl.11.55 Kunstnerisk innslag ved Krystian fra UKM (Ung Kultur Møtes)
  • Kl. 12.10 Ida Johanna Aaraas “Bra nok – for faen!”
  • Kl. 13.00 Lunsj
  • Kl. 14.00 Vel hjem

Hvem kommer?

Hvem gjør dette?

Arrangører av LoggINN 2023 er:

• Innlandet fylkeskommune v/Kultur
  • Innlandet fylkeskommune v/Folkehelse
  • Ungdommens fylkesting
  • Trygg Trafikk Innlandet

Hvorfor gjør vi dette?

Ungdom er Innlandets fremtid. Innlandet fylkeskommune skal bidra til å sikre at barn og ungdom skal ha god tilgang til verdifulle møteplasser som øker deltagelse og utviklingsmuligheter.

Nettverksbygging er en sentral oppgave for fylkeskommunen. LoggINN-ungdomskonferansen er en viktig møteplass, både for ungdom og voksne som jobber med ungdom.

LoggINN setter dagsaktuelle temaer på agendaen, og ungdomsmedvirkning er sentralt. Vi ønsker å inspirere, skape engasjement og øke kunnskapen rundt viktige temaer som opptar ungdom.

Historikk

LoggINN ble sist arrangert i november 2019, rett før sammenslåingen av Hedmark og Oppland til Innlandet fylkeskommune.

Under pandemien i 2020 ble det gjennomført en digital LoggINN-ungdomskonferanse som webinar.

Hva er det beste med å være ung i Innlandet?

Høsten 2022 hadde vi en konkurranse om å vinne billetter til Karpe-konsert, og i den forbindelse måtte ungdommene sende inn ett ord som beskrev det beste med å være ung i Innlandet.

De fem ordene som flest skrev var: muligheter, friheten, venner, fellesskapet, trygghet. Dette har vi med oss som bakgrunnsinformasjon på LoggINN-konferansen.

Muligheter, friheten, venner, trygghet, samhold, fellesskapet er de største ordene i ordskyen. - Klikk for stort bildeBildet viser en sammensetning av ord som sier hva ungdommer har svart på spørsmålet om hva som er best med å være ung i Innlandet.