Hvem skal få fylkeskulturprisen?

Bli med og bestem hvem som skal få fylkeskulturprisen, og send inn ditt forslag innen 1. september 2024.

Kurt Ole Linn blir ny kultursjef

Linn tiltrer stillingen i Innlandet fylkeskommune 1. august.

Stolpejakt ved dagsturhyttene

Føremålet er å styrke aktivitetstilbodet og Dagsturhytta som turmål.

Hva gjør Kulturavdelingen i fylkeskommunen?

Kulturavdelingen i fylkeskommunen har som mål at Innlandet skal være best på kultur. Se filmen om alt vi jobber med.

140 millioner kroner til idrettsanlegg

180 søknader om spillemidler til anlegg i Innlandet ble innvilget i hovedutvalg for kultur onsdag.

Fortsetter viktig samarbeid

Hovedutvalget for kultur har fornyet partnerskapsavtalene for 4 nye år med Innlandet idrettskrets og Olympiatoppen Innlandet.

2 millioner fordelt på 18 arrangementer

Hovedutvalget for kultur bevilget onsdag rundt 2 millioner til ulike idrettsarrangementer i Innlandet.

Vil arrangere FIS Games

Norges Skiforbund vil at de nye vinterlekene skal arrangeres i Innlandet i 2028. Dette støtter flertallet i fylkesutvalget.

1,8 millioner kroner til idrettsarrangementer

Hovedutvalg for kultur har fordelt 1,8 millioner kroner til 19 idrettsarrangementer i Innlandet.

Støtter World Cup på Lillehammer

Bamrud anbefalte avslag, men politikerne fant likevel penger til World Cup i hopp og kombinert.