Asfalteringen av fylkesveger starter

Asfalteringen av fylkesveger i Innlandet starter opp denne uken. Vel 192 kilometer fylkesveg får ny asfalt i år.

Vil du bidra til å gjøre nærområdet ditt tryggere?

Mange gjør i disse dager hagene klar til sommeren. Vet du om kravene som gjelder for hekker og trær ved offentlig veg?

Fylkesveg 257 i Heidal åpen for trafikk

Strekningen i Skjerdalen, som ble ødelagt i ekstremværet «Hans» i fjor, er nå åpen for trafikk.

Oppfordrer til bedre brøyting av gang- og sykkelveger

Godt brøyta gang- og sykkelveger og økonomisk incitamenter er viktig for å få flere til å sykle om vinteren.

- Vi trenger et bruprogram NÅ!

- Det store behovet for oppgradering av mange gamle bruer på fylkesvegene i Norge må prege samferdselspolitikken.

Tester ut Nabogo i Trysil og Engerdal

Erfaringene fra Trysil og Engerdal vil være med i vurderingene av om samkjøringstjenester skal etableres andre steder.

Hedret for spesiell trafikksikkerhetsinnsats

To lærere ved Ottestad ungdomsskole i Stange mottok nylig trafikksikkerhetsprisen 2023 for innsatsen med faget Trafikk.

Fortsetter med lokale busskontrakter

De minste busselskapene slipper å konkurrere om kontrakter med fylkeskommunen når dagens avtaler går ut.

Trafikken går normalt igjen i Skreifjella

Arbeidet med å rydde opp etter raset som gikk på fylkesveg 33 den 14. april ble ferdig den 30. april.

Farleg å gå eller sykle på stengd veg

Når vegar er stengde på grunn av uver eller rasfare, er dei og stengde for mjuke trafikantar.