Salg, service og reiseliv

Vil du jobbe med kundebehandling og være bedriftens ansikt utad? Vil du jobbe med IKT-service?

Hvem passer studiet for?

Hvis du velger salg, service og reiseliv, bør du være interessert i å arbeide med mennesker. Du må være åpen for ulike kulturer og tradisjoner, og helst en type person som har lett for å snakke med folk. Du må være løsningsorientert og serviceinnstilt, og kunne beholde roen i utfordrende situasjoner. 

Hva lærer du?

  • service og kommunikasjon i virksomheters drift og produksjon
  • etikk, kundekontakt og gjestebehandling
  • salg og markedsføring av varer og tjenester
  • økonomi, budsjett og regnskap
  • planlegging og organisering av sikkerhetsarbeid
  • etablering av virksomheter
  • drift, installasjon og vedlikehold av programvare og IKT-systemer

Service og samferdsel

Eksempler på hva du kan bli:

  • fagarbeider innen salg, kontor og administrasjon
  • fagarbeider innen sikkerhetsfaget
  • reiselivsmedarbeider, resepsjonist
  • logistikkoperatør, yrkessjåfør
  • IKT-servicemedarbeider

Les mer om salg, service og reiseliv på vilbli.no

Kontaktperson for utdanningsprogrammet:

Avdelingsleder Jo Håkon Johansen.

Til toppen