Nyheter forsiden

Innlandsstrategien på høring

Forslaget til den reviderte Innlandsstrategien 2024–2028 sendes på høring med frist 15. august 2024.

Sommerskole

Innlandet fylkeskommune arrangerer gratis sommerskole på Lillehammer 24. juni–5. juli 2024. I matematikk er det høstskole.

Det blir buss for en 10-er i sommer!

I hele juli kan du reise rimelig med buss i Innlandet.

Oppfordrer til bedre brøyting av gang- og sykkelveger

Godt brøyta gang- og sykkelveger og økonomisk incitamenter er viktig for å få flere til å sykle om vinteren.

Ny skole- og tilbudsstruktur på høring

Fylkesutvalget sender forslag om ny skole- og tilbudsstruktur og alternative opplæringsmodeller på høring.

En vellykket fylkesfestival for ungdom

Ungdom fra hele Innlandet sendes nå videre til landsfestivalen i Bodø.

- Vi trenger et bruprogram NÅ!

- Det store behovet for oppgradering av mange gamle bruer på fylkesvegene i Norge må prege samferdselspolitikken.

Tester ut Nabogo i Trysil og Engerdal

Erfaringene fra Trysil og Engerdal vil være med i vurderingene av om samkjøringstjenester skal etableres andre steder.

Foreslår flere alternativer til ny skolestruktur

Et av forslagene er å legge ned Jønsberg videregående skole i stedet for skolested Sønsterud.

Vedtok tilbudsstrukturen for neste skoleår

Det er 16 tilbud som blir ikke satt i gang skoleåret 2024/2025. Ingen tilbud settes i gang på Dombås.